Obsługa okresowa

Czekolada, kawa, ja

Temat: Sam Naprawiam + Instrukcje Obsługi
Daewoo Lanos - Sam naprawiam

http://www.otofotki.pl/img10/obrazki/vo4800_lanos.jpg

Bogato ilustrowany poradnik opisujący popularny samochód klasy średniej - Daewoo Lanos, produkowany od 1997 roku, wyposażony w silniki benzynowe 1,4 dm3 (1,4 SOHC o mocy 55kW/75KM), 1,5 dm3 (1,5 SOHC o mocy 63 kW/86 KM; 1,5 DOHC o mocy 73 kW/100KM) lub 1,6 dm3(1,6 DOHC o mocy 78kW/106 KM), w wersjach S, SE, SX, van i sport. Charakterystyka techniczna, plan obsługi okresowej, dane regulacyjne i naprawcze. Sposoby wykrywania niesprawności poszczególnych zespołów i metody ich usuwania. Liczne ilustracje elementów samochodu oraz schematy instalacji elektrycznej.

Download: Rapidshare, Hotfile, Megaupload, Przeklej i Inne http://hotfile.com/dl/9682578/20a2e07/Daewoo_Lanos_-_Sam_Naprawiam_PL.pdf.html Download bez limitów

Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=153131



Temat: Oferta pracy - Inspektor ds. BHP Praca w obszarze południowej części woj. lubelskiego.
Witam.
Poszukujemy pracownika na stanowisko Inspektor ds. BHP.

Wymagania stawiane kandydatom:
- Wykształcenie średnie w zawodzie technika bezpieczeństwa i higieny pracy (wykształcenie wyższe, bądź ukończone studia podyplomowe o specjalności bezpieczeństwa i higieny pracy będą dodatkowym atutem),
- Doświadczenie w sekcji BHP,
- Samodzielność i komunikatywność,
- Dobra znajomość przepisów BHP,
- Umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,
- Dobra organizacja pracy,
- Prawo jazdy kat. B,
- Obsługa komputera.

Główne zadania na w/w stanowisku to:
- Przeprowadzanie kontroli w zakresie bhp i ppoż w podległych jednostkach,
- Przeprowadzenie szkoleń okresowych z zakresu bhp,
- Przeprowadzanie dochodzeń powypadkowych,
- Współpraca z instytucjami kontroli zewnętrznych sprawującymi nadzór nad podległymi jednostkami,
- Pozostałe zadania służby BHP,
- Praca w obszarze południowej części woj. lubelskiego.

Oferujemy:
- Pracę w pełnym etacie w dużej rozwijającej się firmie - branża handel i dystrybucja,
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- Zdobywanie nowych doświadczeń,
- Pracę w młodym dynamicznym zespole,
- Niezbędne środki pracy,
- Bardzo dobre warunki pracy.

Kontakt:
Damian_Szykula@jmpolska.com

Źródło: bhp.com.pl.dedi1625.your-server.de/forum/index.php?showtopic=5126


Temat: monitor a okulary
Na te pytania odpowiada lektura Dz.U.98.148.973. w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

Konieczne jest zakupienie okularów korekcyjnych (refundacja całkowita lub częsciowa) jeśli tak zaleci lekarz medycyny pracy podczas badań okresowych.


§8 ust. 2. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom okulary korygujące wzrok, zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, o której mowa w ust. 1, wykaża potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

5 minutowa przerwa po godzinie pracy jest jak najbardziej zgodna z prawem:


§ 7. Pracodawca jest zobowiazany zapewnić pracownikom: (...) 2) co najmniej 5 minutową przerwę wliczaną do czasu pracy, po każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

Źródło: bhp.com.pl.dedi1625.your-server.de/forum/index.php?showtopic=2819


Temat: DiskState
DiskState v3.30.1328 Retai

Scentralizowane narzędzie do obsługi i monitorowania stanu dysków (m.in. usuwanie zduplikowanych plików, dostęp do systemowych narzędzi, wyświetlanie statystyk zajętości katalogów).

Rola tego programu nie ogranicza się do przedstawiania aktualnego stanu dysku twardego, choć na pierwszy rzut oka można sprawdzić dzięki niemu ilość zajętego i wolnego miejsca na „twardzielu” i aktualny rozmiar pliku wymiany (swap file). Podstawową, bardzo interesującą cechą tego programu jest oszczędzanie przestrzeni dyskowej przez wyszukiwanie powtarzających się w systemie plików. Wykorzystywana jest w tym celu silna, 128-bitowa technologia MD5, która wyszukuje identyczne pliki (sprawdzana jest ich zawartość, a nie nazwy). Poza tym można przechwycić stan wszystkich plików na dysku i porównać ze stanem po wykonaniu jakichś operacji, np. instalacji nowego programu. Pozwoli to nie tylko na wykrycie nowych, dodanych plików, ale i zaobserwowanie zmian w plikach już obecnych na dysku twardym. Dostępna jest także okresowa, zdalnie uruchamiana w zadanych terminach operacja usuwania niepotrzebnych plików tymczasowych.
Źródło: fwl.pl/index.php?showtopic=8542


Temat: Manual - czyszczenie przepustnicy X18XE1
Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Silnik X18XE1 to mniejszy następca X18XE. Mniejszy bo zrobiony na bloku 1.6l, a nie jak jego poprzednik 2.0l. Czy to wada, czy zaleta ? nie wiem. Po prostu jest tak kilka unowocześnień które wymagają okresowej obsługi.

Otóż silnik ten lubi szarpać przy stałej jeździe np. w kolumnie samochodów z prędkością 70-80 km/h na czwartym biegu. Szarpanie daje się również wyczuć podczas odpuszczania gazu i ponownego dodania np. przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Są zasadniczo dwa powody przez które silnik tak szarpie. Pierwszy to zacinający się zawór EGR (który w tym silniku jest sterowany tylko elektrycznie). Drugim powodem takich dziwnych zachowań jest zabrudzona przepustnica. Przepustnica brudzi się olejem przedostającym się do niej przez odmę. Nowoczesne umieszczenie odpowietrzenia silnika nie pozwala na zastosowanie konwencjonalnego filtra odmy co skutkuje koniecznością czyszczenia przepustnicy co pewien czas.


Całą poradę można pobrać w formie PDF stąd:

http://www.instalacj...nica_x18xe1.pdf
Użytkownik dzix edytował ten post 29 lipiec 2009 - 17:35
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=57676


Temat: Utrudnienia MZK
Cytat ze strony zyrardow.pl



"Korzyści z wprowadzenia EM-karty



* po wyrobieniu EM-karty pasażer będzie mógł przedłużyć ważność swojego biletu miesięcznego na następny okres u kierowcy w autobusie

* zostają wprowadzone bilety okresowe wieloprzejazdowe, które nie są niczym innym jak zapisem elektronicznym na karcie biletów jednorazowych. Pasażer kupuje kilka biletów jednorazowych (przejazdów), tak jak to robił dotychczas w kiosku. Pierwszy zakup musi nastąpić w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Żyrardowa, natomiast dokupowanie biletów (przejazdów) odbywa się u kierowcy (ta sama liczba przejazdów, która została zakupiona w Urzędzie Miasta)."

B Z D U R A chciałoby się krzyknąć ... na dzień dzisiejszy ( tylko dla przypomnienia dodam że dzisiaj mamy XXI wiek środek Europy) nie ma takiej możliwości. Kierowcy albo odmawiają współpracy powołując się na bliżej niezidentyfikowany problem braku czasu na doładowanie karty, bądź pojawia się błąd przy próbie doładowania. Ktoś nas brzydko mówiąc ładuje i nie powiem w co.

Na dzień dzisiejszy mamy kilometrowe kolejki do drzwi wejściowych bo wszyscy muszą kupić bilet, autobusy odjeżdżające kiedy dadzą radę - bo wszyscy muszą kupić bilet. A wystarczyłyby dwa dodatkowe punkty doładowywania tego ustrojstwa. Jeden na wschodzie jeden na Żeromskiego. Czy to jest takie trudne??

Źródło: zyrardow24h.pl/index.php?showtopic=5227


Temat: Gazowy grzejnik wody TERMET G8,7-11-GZ-50 - Instrukcja
No jak widać nikt się nie zna he he,albo lubi robić pod górę.
Obsługa jest prosta.Górne pokrętło (to większe) służy do regulacji temp.wody po przez regulację przepływu gazu,a dolne do wydatku wypływającej wody w zakresie 2,5-5l/min.
Dodam że są to najmniej awaryjne podgrzewacze wody jakie znam.Co nie oznacza że można zaniedbać okresowe konserwacje!!!
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1329486.html


Temat: Przegląd, demontage zderzaken ...
" />rysiek, co masz na myśli mówiąc pierwszy przegląd? Z tego co piszesz wynika, że uważasz, że po roku musisz zrobić przegląd gwarancyjny. Dużo "mądrych" głów już się wypowiadało n/t przeglądów gwarancyjnych. Nie ma czegoś takiego w Bravo jak przegląd gwarancyjny po roku. Przegląd robi się po przejechaniu określonej w instrukcji ilości kilometrów. Po roku dobrze jest wymienić olej i filtr. Ale jeżeli nie przejechałeś tych 30 bądź 35 tys km (w zależności od silnika) to nie musisz robić żadnego przeglądu!!! Tak wynika z instrukcji obsługi okresowej (str 191-197). Też mnie to zaciekawiło i skontaktowałem się z FAP z prośbą o ustosunkowanie się. Dostałem info, że obowiązuje to co w instrukcji- nie trzeba robić przeglądu gwarancyjnego po roku. Trzeba się stosować do podanych terminów odnośnie oleju oraz ilości kilometrów odnośnie przeglądu.
Robisz jak chcesz. Jeżeli chcesz to potwierdzić, dzwoń na infolinię i się zapytaj.
Źródło: fiatbravoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=713


Temat: Polecam AT AUTO CENTRUM Otrębusy Pszczelińska 111
Polecam firme AT AUTO CENTRUM !!! Fachowa obsługa na poziomie ASO, nie odstraszają cenami klientów. Szybkie terminy napraw.

Więcej na ich stronie: http://www.attir.pl

AT AUTO CENTRUM
ul. Pszczelińska 111
05-805 Otrębusy

tel. +48 22 758 50 71
tel. +48 22 758 50 72
tel./fax. +48 22 758 50 73
kom. +48 608 008 460


OKRĘGOWA STACJA POJAZDÓW, SERWIS MECHANICZNY, KLIMATYZACJA, ELEKTRONIKA, DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, WULKANIZACJA, GEOMETRIA POJAZDOWA, PRZEGLĄDY OKRESOWE, MYJNIA SAMOCHODOWA.

Można wszystko załatwić na miejscu, poczekać napić się kawy...
Źródło: forum.brwinow.pl/viewtopic.php?t=1261


Temat: [W] W-wa, ul. Parowcowa 8
Warsztat prowadzony przez ojca z synem.
Niedrogi warsztat, obsługa fachowa, miła (zauważyłem, że właściciel ma serce i sentyment do marki MB) i widać, że znają się na rzeczy.
Jeżdże tam zawsze na przeglądy okresowe i naprawy bieżące i nigdy nie miałem powodów do narzekań.


Mechanika Pojazdowa Józef i Robert Lech

Samochody produkcji zachodniej i krajowej. Benzyna & Diesel. Mercedes, Audi, VW, Opel.

ADRES:
02-445 Warszawa
ul.Parowcowa 8
czynne 8.00 - 17.00

TEL. 0-22 863 93 19

"Naprawy główne i bieżące samochodów osobowych, bagażowych i ciężarowych oraz geometria przedniego zawieszenia, komputerowe badanie amortzatorów".

MOD: Poprawiono tytul.
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=5470


Temat: Prasówki
http://www.gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/811590.html

[Gdynia] Kup bilet - wygraj kalendarz

Każdy, kto złoży do 31 stycznia wniosek o kupno biletu elektronicznego ZKM w Gdyni weźmie udział w losowaniu bardzo efektownego kalendarza trójdzielnego.

- Do wylosowania mamy 25 kalendarzy, na których widnieje "Dar Pomorza" - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Losowanie zostanie przeprowadzone 11 lutego, a o jego wynikach niezwłocznie poinformujemy laureatów konkursu.
Bilet elektroniczny służy do uzupełniania konta biletów okresowych emitowanych przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz biletów metropolitalnych miesięcznych i 24-godzinnych.
Wnioski o wydanie biletu można składać w formie elektronicznej w serwisie ZKM pod adresem: http://www.ebilet.zkmgdynia.pl/wniosek–online.php. Można je też składać we wszystkich punktach obsługi klienta w Gdyni.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2590


Temat: tłumik drgań
Łada 2007 z silnikiem 1500. Do 70 tys km nie było żadnego problemu, wystarczyła okresowa obsługa napinacza. Przy wymianie łańcucha rozrządu (jak zaleca instrukcją) wymieniłem również płozę napinacza i tłumik drgań. Nowy tłumik drgań wytrzymał ~5000 km - oderwała się gumowa nakłądka. Następny tłumik wytrzymał 200 km (podejrzewam, że produkowany w jakimś warsztacie). Tym razem stało się to na trasie i rezultat był taki, że łańcuch przeskoczył przez zęby koła łańcuchowego. Wynik - ugięte zawory ssące. Po ogledzinach uszkodzonych części przypuszczalnie przebieg wydarzeń był następujący: Początkiem było oderwanie się od tłumika blachy z zawulkanizowaną gumą (nie wytrzymały zgrzeiny), zwiększony luz przy dużej prędkości obrotowej silnika, spowodował zniszczenie tego co jeszcze z tłumika pozostało. Luźny łańcuch uderzał w płozę napinacza z taką siłą , że urwał półkę, na którą działa trzpień napinacza. Powstał tak duży luz, że możliwe było przemieszczenie się łańcucha po kole łańcuchowym. Opisałem wszystko, żeby ostrzec, co może spowodować awaria, zdawałoby się, niezbyt ważnego elementu.
Podczas naprawy zdecydowałem się na założenie tłumika drgań wykonanego z plastiku, nie spotykałem się z tym dotychczas i chciałbym poznać opinię od kogoś kto słyszał coś o takim tłumiku lub go użytkuje.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Łady - Andrzej.
Źródło: autolada.nethit.pl/viewtopic.php?t=762


Temat: Ile kosztuje wojskowe latanie :)
" />Patrząc na koszty eksploatacji często sprowadzamy je tylko do kosztów paliwa. W rzeczywistości paliwo jest znaczącym ich elementem ale nie jedynym.
Wśród innych ważnych składników dodać należy:
Koszty nabycia sprzętu (raczej jago amortyzacja). Nie wiem czy były brane pod uwagę w tym przypadku, jednak raczej tak - wysokie koszty dla Bella latającego bardzo rzadko rozkładają się na znacznie mniej godzin niż np. Mi-2.
Koszty obsługi bieżacej. Tu nowoczesne w dodatku samoloty mają znacznie mniejsze wymagania.
Koszty prac okresowych, remontów głównych itp. Ponownie nowe, nowoczesne samoloty mają większe resursy więc koszty (nawet bardzo wysokie) rozkładają się na więcej godzin lotu.
Części zamienne - starsze wymagają więcej. Poczekamy na C-130 i wtedy się przekonamy.
Smigłowce są bardziej skomplikowane, przynajmniej jesli chodzi o naped i jego przeniesienie, od samolotów. Wiecej szybko zużywajacych się części (np.:silniki, przekładnia główna, głowica i łopaty wirnika), bardziej czasochłonna obsługa
Wymagają też większej mocy - więcej paliwa.
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=2323


Powered by WordPress, © Czekolada, kawa, ja